Kaartverkoop

Losse verkoop | Kies zelf uw stoel(en)!

U kunt rechtstreeks online kaarten kopen en/of via de Theaterkassa (telefonisch) reserveren.
U dient – als u de kaarten contant wil betalen - deze binnen een termijn van 2 weken af te halen en te betalen. Zijn de kaarten daarna nog niet opgehaald, dan behouden wij ons het recht voor om de reservering te annuleren. Eventueel kunnen wij u ook een factuur sturen, dan ontvangt u de kaarten na betaling per post. Zijn de kaarten niet binnen twee weken betaald, dan behouden wij ons het recht voor om de kaarten te annuleren.Tijdens de zomersluiting kunt u alleen via internet reserveren en kiezen voor iDEAL. Reserveert u op het laatste moment nog kaarten, dan dient u deze op de voorstellingsavond tot uiterlijk 20 minuten voor aanvang af te halen. Daarna hebben wij het recht de kaarten bij u in rekening te brengen, of aan anderen door te verkopen.

Reserverings- en administratiekosten
U betaalt € 0,75 per toegangskaart als u kaarten van tevoren reserveert bij de kassa. Voor het aanmaken van een factuur (dat kan alleen wanneer u minimaal 3 weken voor de voorstellingsdatum reserveert) berekenen wij tevens € 4,50 administratiekosten. U betaalt geen reserverings- en administratiekosten als u kaarten aan de kassa koopt en meteen afrekent.

Wachtlijst uitverkochte voorstellingen
 U kunt voor een uitverkochte voorstelling uw naam en telefoonnummer vrijblijvend en kosteloos laten noteren op een wachtlijst. Komen er kaarten beschikbaar, dan wordt de wachtlijst op volgorde afgewerkt. U kunt ook op de middag of avond van de voorstelling informeren of er nog kaarten beschikbaar zijn gekomen. Een plek op de wachtlijst biedt geen garantie, maar geeft wel vaak een goede kans om alsnog kaarten voor een uitverkochte voorstelling te bemachtigen.

Restitutie/verhindering
Eenmaal gekochte plaatsbewijzen worden niet gerestitueerd. Als u op de dag van de voorstelling door omstandigheden niet in staat bent om naar het theater te komen, draagt het theater daarvoor geen verantwoordelijkheid. Slechts in heel bijzondere situaties kunt u tot een week voor de voorstelling kaarten omruilen voor een andere voorstelling in hetzelfde seizoen; hier zijn geen kosten aan verbonden.  Alleen bij uitverkochte voorstellingen kunt u ook binnen een week voor de voorstelling nog kaarten inleveren, waarna wij voor u proberen deze kaarten door te verkopen. Als dit lukt, ontvangt u een tegoedbon. Bij ruiling/doorverkopen brengen wij u per kaart € 2,50 annuleringskosten in rekening.

Speciale plaats i.v.m. handicap of rolstoelgebruik
Heeft u een  handicap of beperking waardoor een speciale plaats noodzakelijk is, dan kunt u deze aanvragen. U dient ons dan per aparte brief (gehecht aan het bestelformulier bij de voorverkoop) te informeren over de reden van uw verzoek en wij zullen daar zoveel mogelijk rekening mee houden. Tijdens de voorverkoop kunt u uw verzoek ook via de website kenbaar maken, tegelijk met uw reservering. Tijdens de reguliere verkoop kunt u het best even telefonisch of door langs te komen kenbaar maken dat u graag een speciale plaats wilt. Wanneer mogelijk houden wij daar rekening mee.