Kaartverkoop

Reserveren in de voorverkoop

Van 28 april tot en met 20 mei 2016 via loting

In de voorverkoop kunt u alleen kaarten aanvragen via het bestelformulier en via deze website. Wij accepteren geen reserveringen per e-mail. Mochten er voor een voorstelling meer bestellingen dan beschikbare plaatsen zijn, dan wordt er geloot. Na de loting sturen wij u eind mei een factuur/orderbevestiging. U heeft aansluitend een week (1 t/m 8 juni) de tijd om te controleren of uw reservering correct is verwerkt. Na deze reactieweek zullen wij de openstaande factuur halverwege juni innen via automatische incasso. Indien u liever contant afrekent, kunt u in de bewuste reactieweek de factuur ook bij de Theaterkassa betalen. U dient ook in dat geval wél eerst de machtiging in te vullen op het bestelformulier. Na ontvangst van uw betaling sturen wij begin september de kaarten toe. Reserverings- en administratiekosten: voor de afhandeling van uw seizoensreservering betaalt u eenmalig € 4,50 administratiekosten.

Losse verkoop | vanaf 1 juni 2016

U kunt rechtstreeks online kaarten kopen en/of via de Theaterkassa (telefonisch) reserveren.
U dient – als u de kaarten contant wil betalen - deze binnen een termijn van 2 weken af te halen en te betalen. Zijn de kaarten daarna nog niet opgehaald, dan behouden wij ons het recht voor om de reservering te annuleren. Eventueel kunnen wij u ook een factuur sturen, dan ontvangt u de kaarten na betaling per post. Zijn de kaarten niet binnen twee weken betaald, dan behouden wij ons het recht voor om de kaarten te annuleren.Tijdens de zomersluiting kunt u alleen via internet reserveren en kiezen voor iDEAL. Reserveert u op het laatste moment nog kaarten, dan dient u deze op de voorstellingsavond tot uiterlijk 20 minuten voor aanvang af te halen. Daarna hebben wij het recht de kaarten bij u in rekening te brengen, of aan anderen door te verkopen.

Reserverings- en administratiekosten
U betaalt € 0,75 per toegangskaart als u kaarten van tevoren reserveert bij de kassa. Voor het aanmaken van een factuur (dat kan alleen wanneer u minimaal 3 weken voor de voorstellingsdatum reserveert) berekenen wij tevens € 4,50 administratiekosten. U betaalt geen reserverings- en administratiekosten als u kaarten aan de kassa koopt en meteen afrekent.

Reserveren voor ‘Tevens in Teis’
De kaartverkoop/reservering begint op 1 juni 2016.

De Theaterkassa is gedurende de zomer van 4 juli tot en met 28 augustus 2016 gesloten.

Wachtlijst uitverkochte voorstellingen
Vanaf 1 juni 2016 kunt u voor een uitverkochte voorstelling uw naam en telefoonnummer vrijblijvend en kosteloos laten noteren op een wachtlijst. Komen er kaarten beschikbaar, dan wordt de wachtlijst op volgorde afgewerkt. U kunt ook op de middag of avond van de voorstelling informeren of er nog kaarten beschikbaar zijn gekomen. Een plek op de wachtlijst biedt geen garantie, maar geeft wel vaak een goede kans om alsnog kaarten voor een uitverkochte voorstelling te bemachtigen.

Restitutie/verhindering
Eenmaal gekochte plaatsbewijzen worden niet gerestitueerd. Als u op de dag van de voorstelling door omstandigheden niet in staat bent om naar het theater te komen, draagt het theater daarvoor geen verantwoordelijkheid. Slechts in heel bijzondere situaties kunt u tot een week voor de voorstelling kaarten omruilen voor een andere voorstelling in hetzelfde seizoen. Alleen bij uitverkochte voorstellingen kunt u ook binnen een week voor de voorstelling nog kaarten inleveren, waarna wij voor u proberen deze kaarten door te verkopen. Als dit lukt, ontvangt u een tegoedbon. Bij ruiling/doorverkopen brengen wij u per kaart € 2,50 annuleringskosten in rekening.

Speciale plaats i.v.m. handicap of rolstoelgebruik
Heeft u een  handicap of beperking waardoor een speciale plaats noodzakelijk is, dan kunt u deze aanvragen. U dient ons dan per aparte brief (gehecht aan het bestelformulier bij de voorverkoop) te informeren over de reden van uw verzoek en wij zullen daar zoveel mogelijk rekening mee houden. Tijdens de voorverkoop kunt u uw verzoek ook via de website kenbaar maken, tegelijk met uw reservering. Tijdens de reguliere verkoop kunt u het best even telefonisch, via e-mail of door langs te komen kenbaar maken dat u graag een speciale plaats wilt. Wanneer mogelijk houden wij daar rekening mee.